2013. február 12., kedd

Zabpehely palacsinta

Tegnap volt a palacsinta világnapja, de sajnos nem volt időm feltenni ezt a remek kis receptet, azért ma is elkészítheti, aki megkívánja. Mivel csak zabpehely van benne (liszt nincs), ezért akár délután is meg lehet enni egyet-kettőt. Ebből az adagból 5 db vastag palacsinta lett. Nekem nagyon ízlett, de én nagyon szeretem a zabpelyhet. Nem törik, nem szakad, nem ragad le, bátran készítsétek el.





Hozzávalók:
100 g finom szemű zabpehely
kb. 150 ml víz
1 tojás
1 evk édesítőszer
1 evk olaj vagy kókuszolaj
pici só

A zabpelyhet összekeverjük a sóval, beleöntjük a vizet, beleütjük a tojást, belekanalazzuk az olajat és az édesítőt. Összeturmixoljuk kicsit, de nem kell teljesen simára. Legalább 10 percet pihentetni kell, de maradhat tovább is. Sütés előtt még lehet hígítani, ha szükséges. A palacsintatésztánál kicsit sűrűbb és darabosabb állagúnak kell lennie, de szépen elterül a palacsintasütőben.

Azóta, mióta ez a recept felkerült, nagyon sokszor megsütöttem már. Néha teszek bele egy-két evőkanál kilófaló lisztet, vagy sima zabpehelylisztet is, akkor még kell egy kis folyadék.

2 megjegyzés:

susy írta...

Sziasztok imádom ezt a receptet és azóta csak ilyen palacsintát eszem! szerintem nem csak egészségesebb hanem sokkal finomabb is!
Múltkor nem volt nálam tojás és anélkül h tudtam volna elkezdtem csinálni, és így is jó lett! csak víz helyett tejet tettem bele, és egy két csipet utifűmaghéjat h összeáljon. Ugyanolyan finom lett :)

Bokor Boglárka írta...

Köszönöm, hogy megírtad, nagyon örülök neki. Sokan megnézik ezt a receptet, úgyhogy biztosan másoknak is sikerül :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...